Scriptie

Momenteel ben ik bezig met een reuze interessante en uitdagende opdracht voor SURFfoundation, waarvoor ik een artikel aan het schrijven ben over 10 jaar onderwijsvernieuwing in het hoger onderwijs, op basis van interviews die ik afneem met verschillende deskundigen en betrokkenen.

In een nostalgische bui dwalen mijn gedachten daarbij onbewust af naar de tijd waarin ik mijn scriptie schreef in het kader van mijn studie Communicatiekunde. Een periode waarin ik veel las over een onderwerp, dat ik door het snel groeiende inzicht dat ik daarmee verwierf steeds interessanter en leuker begon te vinden, en waarin ik voortdurend bewust en onbewust zat te broeden op een tekst die met de dag meer vorm begon te krijgen.

Het uitvoeren van het onderzoek zelf vormde een welkome afwisseling tussen de grote hoeveelheden theorie waar ik me (al zeg ik het zelf) moedig doorheen heb weten te slaan. Het afnemen van de interviews heeft binnen dit project een soortgelijke rol, waarbij het heerlijk is de onderwijstheorie even te laten voor wat deze is en de visies en ervaringen van projectleiders, deskundigen en managers te mogen horen. Hun openlijke enthousiasme voor het onderwerp zorgt ervoor dat het onderwerp meer gaat leven bij mij, wat uiteindelijk alleen maar een beter schrijfproduct moet opleveren.

Binnen dit project is er dus sprake van een ideale combinatie tussen praktijk/eigen onderzoek en theorie, ditmaal zonder de vervelende statistiek :)


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Geef antwoord op de volgende vraag zodat we zeker weten dat je een persoon bent *